נזיקין
הגשת תביעות לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו עקב תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות מעבידים, תאונות אופנוע, תאונות מדרכה, תאונות בחדר כושר תאונות במקומות ציבוריים, תאונות תלמידים, תאונות אופניים חשמליים והיזק ע"י כלבים ובעלי חיים אחרים.
הגשת תביעות כנגד רשויות מקומיות ו/או גופים ציבוריים בגין נזקי גוף ורכוש שנגרמו עקב תאונות במקומות ציבוריים בגין רשלנות של גופים אלה לרבות תאונות שנגרמו עקב מכשול בדרך, מדרכה פגומה, בורות , תאונות החלקה , תאונות תלמידים, פגיעות בבית ספר ובגן ילדים, תאונות ספורט..
הגשת תביעות בגין נזקי רכוש.
במקרה של נזקי גוף מומלץ מאוד להגיע בהקדם לחדר מיון בבית חולים ולהתלונן בפירוט רב על כל חלקי הגוף שנפגעו ו/או שכואבים.כמו כן לאסוף ולשמור כל מסמך ו/או אישור רפואי עד למסירתם לידי עוה"ד.
במקרה של תאונה ו/או פגיעה במקום ציבורי רצוי מאוד לצלם את המקום ואת המפגע מכל הכיוונים וכן לקחת את פרטיהם של העדים שהיו במקום וראו את התרחשות המקרה.
חברות הביטוח נוהגות לעיתים לשלוח לתובעים חוקרים, מומומלץ מאוד שלא לשתף פעולה עם חוקרים אלה, אלא למסור להם את מספר הטלפון של עוה"ד ושיפנו איליו את כל השאלות.
יודגש כי בעקרון אין המשרד מייצג חברות ביטוח.
מאז שנת 2000 הגיש עו"ד הרצל חלו מאות תביעות בגין נזקי גוף שנגרמו עקב תאונות שונות והשיג ללקוחותיו פיצויים גבוהים גם כשלא נקבעה להם נכות וזאת תוך מיומנות, מקצועיות ונאמנות ללקוח.
פרסומים
עו"ד הרצל חלו עונה לשאלות מאזינים ברדיו סול בתוכנית רפואה במשפט
שאלות נפוצות בדיני נזיקין
תאונת דרכים שארעה בדרך לעבודה או ממנה נחשבת גם לתאונת עבודה , על כל המשתמע מכך לגבי הזכויות מביטוח לאומי . תביעה תוגש כנגד המל"ל וכנגד חב' הביטוח המבטחת בביטוח חובה את הרכב בו נהגתם או ביטוח החובה של הרכב הפוגע אם מדובר בהולך רגל.
יש להגיש תביעה מתאימה למל"ל אשר יפצה את הנפגע בדמי פגיעה על תקופת אי הכושר שבה הנפגע לא עבד עקב התאונה, זאת בהתאם לשכרו הממוצע ב 3 החודשים שלפני התאונה ובהתאם לאישורים הריפואיים .
ככל שועדה רפואית מטעם המל"ל קבעה לנפגע נכות צמיתה עד 19% יקבל הנפגע מענק חד פעמי וככל שנקבע לו נכות מעל 20% יקבל קצבה חודשית.
המל"ל אינו מכסה הוצאות כגון נסיעות לטיפולים ו/או עזרת צד ג', את אלה יש לתבוע מחברת הביטוח שבטחה בביטוח חובה את הרכב .
כמו כן המל"ל מכסה רק 75% מאובדן השכר את היתרה יש לתבוע את ביטוח החובה אותה גם יש לתבוע לענין אובדן שכר עתידי וזכויות פנסיה .
אין כפל פיצוי – מהסכום שאמור להתקבל מחב' הביטוח החובה יקוזזו הסכומים שהתקבלו מהמל"ל .
לזכור תאונת דרכים תוכר ע"י המל"ל כתאונת עבודה אם היא התרחשה בדרך הרגילה והקבועה שבה אתם הולכים/ חוזרים לעבודה וממנה , דהיינו אם סטיתם מהדרך הרגילה לדוגמא לצורך קניות ונפגעתם התאונה לא תוכר תאונהת עבודה אלא כתאונת דרכים רגילה.
לצערנו, אחוז הנפגעים בתאונות דרכים מדי שנה בישראל הוא מבין הגבוהים בעולם. אנשים רבים נפגעים בתאונות דרכים, וכמעט כל נהג יקח חלק במהלך חייו בתאונת דרכים "קלה". תאונות דרכים קשות גורמות לנזקי גוף בלתי הפיכים או כאלה הדורשים תהליך שיקום ארוך ומייגע. תאונות דרכים קלות יותר גורמות לנזק ברכוש, ולא פעם להפסדים כספיים ועוגמת נפש מצד נהגים שלא יודעים את הזכויות שלהם. לאחר תאונת דרכים, יש לבצע מספר רב של סידורים. גופים כמו בתי חולים, משטרה וחברות ביטוח, ידרשו ממכם למלא טפסים, להעניק עדות ולהגיש ראיות. רבים מהנפגעים מעדיפים להיעזר בעורך דין לענייני נזיקין בשביל להפחית את עול הביורוקרטיה ולהשיג את הפיצויים(אם הם זכאים לכך), במהירות האפשרית.
טיפול רפואי ומשטרה
מיד לאחר תאונת הדרכים חשוב לפנות למיון. לא תמיד הנפגעים מודעים לנזק הרב שנגרם להם. התמהמהות בקבלת טיפול רפואי עלולה להביא לעיתים לנזק בלתי הפיך. חשוב לקבל טיפול! בנוסף לטיפול, יש לתת פירוט נרחב בבית החולים על מצבכם. חברת הביטוח (אליה תגישו תביעה כדי לקבל פיצויים), שמה דגש רב על מה שידווח בבית החולים. חשוב שתדייקו ואף תשמרו את התיק הרפואי לאחר מכן. המסמכים בתיק הרפואי יעזרו לכם להתנהל מול חברת הביטוח בהמשך. אך מי ישלם על חיוב הטיפול בבית החולים? פה חשוב מאוד שהמשטרה תהיה מעורבת. לאחר דיווח למשטרה, תקבלו אישור מטעמה. האישור יסייע להעביר את חיוב הטיפול לחברת הביטוח וזו תשלם במידי.
עורך דין והגשת תביעה
הפיצויים המגיעים לכם עלולים להתעכב יותר זמן ממה שחשבתם. חברת הביטוח נגדה תגישו את התביעה, תנסה לא פעם לשלוח נציגים שיתחקרו, ישאלו שאלות וינסו להכשיל אתכם על מנת לשלם לכם כמה שפחות פיצויים. בנוסף, אם תתמהמהו בהגשת התביעה, עלולה לחול עליה התיישנות ותפסידו את זכויותיכם. מומלץ מאוד לעזר בערוך דין לענייני נזיקין. עורך דין יעזור לכם ויענה במקומכם על השאלות המכשילות של החוקרים מחברת הביטוח, יסייע לכם עם ההליך הביורוקרטי של הגשת התביעה, ובסופו של דבר ישיג לכם את כל הפיצויים המגיעים לכם. סעו בזהירות.
לאחר מקרים מצערים כמו תאונות דרכים, ישנם סידורים רבים שצריך לעשות. אם נגרם נזק רפואי חלילה, תאלצו כבר בבית החולים לשמור מסמכים ולמסור עדויות לרופאים. הסיבה לכך היא שחברת הביטוח אותה תצטרכו לתבוע על מנת לקבל פיצויים, תייחס חשיבות רבה לעדויות הללו. בנוסף, תאלצו להגיש דיווח למשטרה ולקבל אישור מטעמה על פרטי התאונה. כשיהיו בידכם את המסמכים הדרושים, תוכלו להגיש תביעה ולקבל פיצויים. התהליך הוא ארוך ולא פעם מייאש הרבה אנשים. עורכי דין רבים יציעו לכם את השירותים שלהם על מנת לסייע לכם להגיש תביעה לגורמים המתאימים, אך בחירת עורך דין טוב היא משמעותית. חשוב שתדעו שמעבר לדרישות הבסיסיות, חשוב שתבררו גם ניסיון והמלצות.
קריטריונים בסיסיים
בחירת העורך דין המתאים יכולה להיות קריטית. כשאתם בוחרים עורך דין שייצג אתכם לאחר תאונת דרכים חשוב שתבררו בדיוק מהי ההתמחות שלו. לרוב עורך הדין המתאים יהיה זה המתמחה בדיני נזיקין. גם עורך דין הפלילים יוכל גם להתאים בתנאי שיש לו את הניסיון המתאים. רוב עורכי הדין מקבלים את שכר הטרחה שלהם רק לאחר שאתם מקבלים את הפיצויים שלכם. זה תנאי חשוב שיש להציבו מבעוד מועד. אם עורך הדין מתעקש על תשלום מראש, העניין אמור להדליק לכם נורה אדומה.
נורות אדומות
כמובן שישנה גם "תחושת הבטן" שקיימת אצל כל אחד מאיתנו. גם אם עורך הדין שלכם הוא בעל ניסיון רב בהגשת תביעות לאחר תאונות דרכים, לא תמיד תרגישו שאתם בראש סדר העדיפויות שלו. אם תרגישו שאתם לא מעודכנים מספיק, שאתם צריכים "לנדנד" לעורך דין על מנת שייתן לכם מידע, שהתביעה נגררת מעבר לזמן המשוער ובכלל: שאין כימיה טובה, החליפו עורך דין! גם אם יהיה עליכם לשלם לו שכר טרחה, ההחלפה תהיה כדאית כי תשכילו לתחקר ולבחור עורך דין מיומן שישיג תוצאות מהירות ויהיה קשוב ומעורב לכל אורך התהליך.
כמובן שבעידן האינטרנט, כל המידע עומד לרשותכם. עורכי דין רבים ישמחו לענות ולהמליץ בפורומים המתאימים לכך ותוכלו לקבל המלצות מאנשים שהיו מרוצים מהתוצאות לאחר הגשת התביעה שלהם. אל תשכחו להתייעץ, לתחקר והכי חשוב: סעו בזהירות.
על פי נתונים סטטיסטים, לאנשים המשתמשים בטלפונים סלולריים יש פי 4 יותר סיכוי להיות מעורבים בתאונות דרכים מאשר אלה אשר אינם משתמשים בהם, במיוחד כיום בעידן הסמארטפונים. מחקר אחר מראה שכ80 אחוז מכל תאונות הדרכים הן כתוצאה מהסחת דעת של הנהג- ודיבור בטלפון הסלולרי, שלא לדבר על שליחת הודעות טקסט, היא אחת מההסחות הבולטות.
תאונות דרכים וטלפונים סלולריים הם שילוב רע מאוד שהרבה פעמים הולך ביחד ממספר סיבות; הראשונה, הרבה נהגים מורידים את העיניים שלהם מהכביש ואפילו מזיזים את היד שלהם מההגה על מנת לחייג בטלפון. גם בזמן השיחה עצמה בטלפון הנהג עלול לנסות לשלוט על ההגה ביד אחת בזמן שהוא מחזיק את הטלפון הנייד ביד השנייה.
אפילו כשנהג יכול להשתמש באופציית הרמקול או באוזניות, תאונות דרכים וטלפונים ניידים עדיין נשארים שילוב מסוכן. לעיתים, רק עצם הדיבור בטלפון יכול להוות הסחת דעת של הנהג מהכביש. אם הוא מנסה לפתור בעיה קשה בעבודה, לדוגמא, הוא עלול לא להתרכז במכונית מלפניו אשר עושה עצירה פתאומית או משאית שהאטה על מנת לפנות מבלי לאותת.
אתם יכולים להמנע מתאונות דרכים הנגרמות כתוצאה משימוש בטלפון נייד על ידי עצירה בחניון או בשולי הכביש ולנהל את השיחות שלכם שם. אם אתם רוצים להיות יותר זהירים, אתם יכולים להחליט שאינכם עונים לטלפון יותר בזמן נהיגה. במקום זאת, חכו עד שתגיעו ליעדכם לפני שאתם מתקשרים או עונים לשיחת טלפון נכנסת.
אם בכל זאת נקלעתם למצב של תאונת דרכים, עורך דין הרצל חלו מתמחה בנושא תאונות הדרכים ויוכל למצות את זכויותכם עד תום.
לאחרונה ישנה עליה דרמטית במס' המקרים של תאונות פגע וברח בהם הנהג הפוגע בורח ממקום התאונה. המחוקק וגם בתי המשפט לתעבורה,רואים בחומרה רבה, את העבירה של תאונת פגע וברח.לפי תקנה 144 לתקנות התעבורה, גם תאונת פגע וברח נחשבת כמובן כתאונת דרכים, בתאונה שבה נפגע אדם יש לנהוג כדלקמן:
- לעצור את הרכב ולהימנע מלהזיזו
- להגיש עזרה לנפגע ולהזעיק כוחות הצלה
- למסור את פרטיו האישיים לנפגע על פי דרישתו
- להודיע לתחנת המשטרה על המקרה ולמסור את פרטיו.
את מי תובעים?
בתאונות דרכים בהם לא ידוע זהות הפוגע כמו תאונת פגע וברח תביעה לפיצוים תוגש נגד "קרנית",זאת מכוח סעיף 12 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בו נקבע כי תפקידה של הקרן היא לפצות נפגע הזכאי לפיצויים לפי חוק זה ואין ביכולתו לתבוע פיצויים מאת המבטח מהסיבה שזהות הנוהג האחראי לפיצויים אינה ידועה. מטרת החוק היא להבטיח פיצוי לאדם שנפגע בתאונת דרכים .
לפני נקיטת כל צעד משפטי רצוי מאוד להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום.
משרדנו נותן ייעוץ ראשוני ללא תמורה וללא כל התחייבות.
פגעת וברחת? אתה דואג? חושש מההשלכות? רוצה לחזור לישון טוב בלילה? פנו למשרדנו ואנו נדאג לשמור על דיסקרטיות מוחלטת, אנו מתחייבים לספר לך את הייעוץ ברמה הטובה ביותר ואיך לדאוג לכך שתוכל להסיר את הדאגה מליבך בצורה הנכונה ביותר והברורה ביותר עבור כל הגורמים.
ברוב המקרים של תאונות דרכים, הנהג האשם מוסר את פרטי הביטוח שלו לנהג הנפגע וזה מגיש תביעת פיצויים לחברת הביטוח של הפוגע. אבל, מה קורה במקרה של תאונה בין שני רכבים, אבל הרכב הפוגע בורח? או, כמו במקרים רבים ששמענו עליהם לצערנו, נהג פוגע בהולך רגל ופשוט בורח מהמקום כל עוד נפשו בו ולא מזעיק עזרה לנפגע? מעבר לכך שעל פי דעת הרוב זהו מעשה נפשע מאין כמוהו שכן הנהג שברח מסכן את חייו של זה שפגע בו על ידי כך שלא מזעיק עזרה, מה עושים הנפגעים? למי הם פונים על מנת לקבל פיצויים?
ישנה קרן לפיצויי נפגעים בתאונות דרכים הנקראית 'קרנית'. קרן זו הוקמה על ידי המחוקק על מנת לפצות נפגעי תאונות פגע וברח. זוהי בעצם חברת ביטוח לכל דבר, ותהליכי תביעות הפיצויים מתנהלים מולה באותה דרך אשר היו מתנהלים מול חברות הביטוח של הנהג האשם, אם הייתה ידועה לנהג הנפגע. הכספים המוענקים על ידי קרן זו בפיצויים הם למעשה כספי הציבור.
על מנת להגיש תביעה לקרנית, על נפגע בתאונת פגע וברח להוכיח שהוא אכן היה מעורב בתאונה כזו. להוכיח תאונה כזו יכול להיות בעייתי במידה ואין עדים לתאונה, אך ניתן להוכיח לפעמים על ידי דו"חות משטרה או מסמכים רפואיים.
לאחר שהוסכם על ידי הקרן שזו אכן תאונת פגע וברח מתחיל שלב תביעת הפיצויים. תהליך זה מתנהל באותה צורה שהוא מתנהל מול חברות הביטוח הרגילות, בו צריך להציג מסמכים רפואיים של הפגיעות, הוצאות רפואיות שנגרמו בגלל התאונה וכל מסמך המאשר את המצב הרפואי, הכלכלי והנפשי של הנפגע. קרנית יכולה לעזור גם במצב שבו לנהג האשם אין ביטוח בתוקף.
מומלץ ביותר להשתמש בשירות עורך דין לנזיקין המומחה בתאונות דרכים במקרים כאלה שכן התהליכים ברוב המקרים הם ארוכים ומסובכים, וכדאי לכם שיהיה מישהו מומחה בתחום שייצג את האינטרסים שלכם וימצה את זכויותכם בחוק.
לאחר צליחת התאוריה והטסט, נהגים חדשים מלווים על ידי נהג מלווה למשך שישה חודשים כאשר המטרה היא להתנסות בכביש מחוץ לשיעורי הנהיגה ולפני שניתן חופש מוחלט לנהג החדש. אך תהליך זה אינו מונע את מעורבות הנהגים החדשים בתאונות דרכים.
הסטטיסטיקה אומרת שנהגים חדשים נמצאים בסיכון גבוה פי 4 מנהגים ותיקים להיות מעורבים בתאונת דרכים. כתוצאה מכך ביטוח לנהג חדש הוא מאוד יקר ואינו עולה כמו ביטוח רגיל. הסיבות לתאונות הרבות בקרב נהגים צעירים הן לרוב מובנות וכתוצאה מחוסר ניסיון, אך ישנן כאלה שנגמרו מטעויות פטאליות ושהיו להן תוצאות בהתאם.
נהגים חדשים נוטים להיות הרבה יותר פרועים על הכביש מכיוון שהם חווים את החופש שלהם וחוסר התלות שלהם בהורים או חברים על מנת להסיע אותם. כתוצאה מתחושת חופש זו נהגים חדשים נוטים לעשות טעויות של חוסר תשומת לב בכביש שרובן נגמרות בתאונות מינוריות, אבל חלקן נגמרות בתוצאות טרגיות.
נהגים חדשים מוסחים מאוד בקלות מהכביש ויכולים לגרום לתאונות דרכים קטלניות. הסחות הדעת כוללות המון אלמנטים כגון שמיעת מוזיקה חזקה, כיוון מראות, דיבור עם חבר וכמובן שימוש בטלפונים סלולריים. כמובן שחוסר הניסיון הוא גם אלמנט שכן הוא גורם לנהג החדש להגיב בפחות יעילות מאשר נהג ותיק. בנוסף, נהגים חדשים נוטים לחרוג מהמהירות המוגבלת, הרבה פעמים על מנת להרשים את חבריהם, והרבה פעמים גם לנהוג תחת השפעת אלכוהול או סמים אחרים המסוכנים לנהיגה ומשבשים את שיקול הדעת.
מכל סיבות אלה ועוד, על הנהג החדש להיות מודע לחשיבות הביטוח של הרכב ואחת הדרכים להוזיל את הפרמייה היא לשמור על עבר נקי מעבירות תנועה.
אם בכל זאת נקלעתם למצב של תאונת דרכים, פנו ליעוץ משפטי על מנת לצמצם את הנזקים.
לצערנו, בישראל נפגעים אנשים רבים כתוצאה מתאונות דרכים. בין אם אתם נהגים צעירים או וותיקים, הולכי רגל או רוכבי אופניים, הכביש יהיה מקום מסוכן בשבילכם. התאונות מתרחשות לרוב בגלל גורמים אנושיים או טכניים. תאונות דרכים קלות יכולות להסתיים לכל היותר בפגיעה קלה ברכב, בעוד שתאונות קשות יכולות לגרום לטרגדיות איומות כגון נזק גופני בלתי הפיך ומוות. האם יש דרך למנוע תאונות דרכים? לא תמיד זה תלוי בנו. גם אם נהיה נהגים זהירים, יכול להיות ש הנהג ברכב מאחור לא יהיה ערני מספיק.
הגורמים
הסיבה העיקרית לתאונות דרכים מכונה לרוב "הגורם האנושי". נהג לא זהיר, נהיגה בשכרות, אי ציות לתמרורים, כל אלה נכנסים תחת הקטגוריה של "הגורם האנושי." משפחות רבות איבדו את יקירם בגלל רגע אחד של חוסר סבלנות מצד נהג עצבני. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסיבה העיקרית לתאונות דרכים בישראל היא אי ציות לרמזור: נהגים שחוצים צומת באור אדום או מה שמכונה "גונבים" רמזור, והולכי רגל שמאסו לעמוד באור אדום. ניתן לייחס את הנתונים הסטטיסטים לחוסר הסבלנות והמזג הישראלי. גישת ה "יהיה בסדר" מובילה לא פעם לאסונות גדולים.
בנוסף לגורם האנושי, קיימים גם הגורם התשתיתי והגורם המכני. בשניהם מדובר על הזנחה של כבישים או של רכבים. תמרורים מעורפלים, כבישים רעועים, כתמי שמן ועוד, יכולים להוביל לגרום לתאונות קשות. בתור נהגים, אנו חסרי אונים מול ההזנחה בתשתיות. כשמדברים על הגורם המכני, מתייחסים למצב הרכב. לא פעם רכבים יהיו מעורבים בתאונות דרכים עקב הזנחה וחוסר תחזוקה.
מניעה
כאמור, לא תמיד זה תלוי בנו. גם אם נהיה נהגים וותיקים ומצטיינים, לא תמיד נוכל לצפות את ההתנהגות של הנהגים האחרים מסביב, ובתור הולכי רגל שמצייתים לרמזורים, לא תמיד נוכל להיות בטוחים שלא יגיח רכב מהצד. חשוב מאוד לא לסמוך רק על הרמזורים. בתור הולכי רגל ונהגים, הערנות שלנו יכולה להציל את חיינו ואת חיי הסובבים אותנו. בתור נהגים, חשוב שנשמור על הרכב שלנו במצב טוב ונדאג לתחזוקה שלו.
אם נפלתם חלילה קורבן לתאונת דרכים, חשוב שתדעו: יש זכויות רפואיות ופיצויים המגיעים לכם. אל תהססו להתייעץ ולהיעזר בעורכי דין.
- פיצוי עבור נזק שאינו נזק ממון – כאב וסבל
עקרו של הפיצוי בגין נזק לא ממוני הינו פיצוי בגין כאב וסבל .
תקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובעות איך מחשבים נזק שאינו נזק ממוני.
תכלית תקנות אלו היא להציב מודדים אובייקטיביים טכניים לחישוב הפיצויים בגין הנזק הלא ממוני ולא נתונים שרירותיים.
לא מדובר בסתם הערכה של כאב וסבל ע"י בית המשפט אלא נוסחה קבועה של קביעת גובה הפיצוי שהיא פונקציה של אחוזי הנכות הצמיתה שנקבעו לנפגע של מספר ימי האשפוז וגילו של הנפגע .
על פי התקנות הסכום המקסימאלי לפיצויים בגין כאב וסבל עומד היום על סך של כ 170,000 ₪ ( ינואר 2012 )
כלומר אדם שנפגע בתאונת דרכים ונקבעה לו נכות בשיעור של 100% יקבל בגין ראש נזק זה של כאב וסבל סך של כ 170.000 ₪ .
אם נקבעה לו נכות של 10% יקבל כ 17,000 ₪ בגין כאב וסבל .
בנוסף עבור כל יום של אישפוז יקבל הנפגע פיצוי סך של כ- 340 ₪
כל הסכומים נכונים לחודש ינואר 2012 והם צמודים למדד המחירים לצרכן
כמו כן הסכום המתקבל מאחוזי הנכות מופחת לגבי מי שגילו מעל 30 שנה ביום התאונה.
שיעור ההפחתה הינו בשיעור של 1% לכל שנה שמעל לגיל 30 .
לדוגמא: אם הנפגע הינו בן 35 שנה ונקבעה לו נכות בשיעור של 20%, הנפגע יקבל בגין כאב וסבל 20% מהסכום המקסימאלי הנ"ל שהם כ 34.000 ₪ פחות הפחתה בגין גיל בסך של כ 1360 ₪ סה"כ 32,640 ₪ ואם אושפז יקבל תוספת של כ 340 ₪ עבור כל יום של אישפוז .
בין ראשי הנזק הנכללים בתוך הנזק הלא ממוני נכללים גם פיצויים בגין אובדן סיכויים להינשא , קיצור תוחלת חיים וכיוצא באלה.
יצויין כי יש מקרים בהם לבית המשפט יש שיקול דעת, לפי נסיבות המקרה, בקביעת גובה הפיצוי בגין כאב וסבל כאשר מדובר בנכות צמיתה בשיעור של בין 0% ועד 10%.
פיצויים במות הנפגע בגין נזק לא ממוני
אם הנפגע מת כתוצאה מהתאונה, יורשיו והעזבון תובעים את חברת הביטוח .
הפיצויים בגין הנזק הלא ממוני יהיו 25% מהסכום המקסימאלי, דהיינו כ 42,500 ₪ ( נכון לינואר 2012 ).
נפגע שנפצע בתאונת דרכים ולא נהרג במקום, אלא נפטר כתוצאה מהתאונה במועד מאוחר יותר ובטרם קיבל לידיו פיצויים בגין כאב וסבל, יהיה זכאי עזבונו בגין כאב וסבל רק לפיצוי של 25% מהסכום המקסימאלי, העזבון ו/או יורשיו לא יפוצו עבור ימי האישפוז ו/או בגין אחוזי הנכות.
בכל מקרה של תאונת דרכים רצוי מאוד להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום .
משרדנו מעניק יעוץ ראשוני חינם וללא כל התחייבות .
כל מעסיק בישראל מחוייב בשמירת סביבת עבודה בטוחה על ידי אכיפת כללי בטיחות ברורים. במקרה והמעביד נכשל בשמירת הכללים, ישנה סבירות גבוהה שתפוצו על ידיו במקרה שנפגעתם. כמובן שמעבידכם ישתמשו בביטוח יעודי לכיסוי ההוצאות המשפטיות שנזקקות במקרים מהסוג הזה.
כל מקרה של תאונה במקום העבודה תחויב בפיצויים מהמעסיק. גם אם החלקתם על רצפה רטובה או שנפגעתם בידכם מפעולה שעשיתם, מעבידכם יהיה חייב לפצות אתכם. כם במקרה ונשלחתם מחוץ לעובדה בנושא הקשור לעבודה וקרתה לכם תאונה, היא תחשב כתאונת עבודה ותהיה כרוכה בפיצויים.
זוהי זכותו של כל עובד בישראל לקבל פיצויים על תאונת עבודה שקרתה עד 7 שנים אחורה. אם נפצעתם במקום עבודתכם תהיו מחוייבים לעבור הליכים בירוקרטים על מנת שבקשת הפיצויים שלכם תאושר. הינכם מחוייבים לדווח למעסיקכם בתיאום עם נהלי העסק בו אתם מועסקים על פרטי התאונה, מכיוון שתחת אחריות מעבידכם לקבוע אם התאונה קרתה במסגרת העובדה או לא. אם לא קרתה פגיעה גופנית כלשהי עליכם בכל מקרה לתעד את פרטי המקרה, שכן הרבה פעמים ישנן פגיעות המופיעות בשלב מאוחר יותר (דימויים פנימיים וכו').
בתהליך רישום ודיווח על תאונתכם, עליכם לרכז בתיקייה את מסמכי התהליך (מסמכי תיק רפואי, תיעוד תהליך השיקום, הוצאות רפואיות, אובדן הכנסה, תשלום על שירותים רפואיים וכדו'). תיעוד טפסים אלה הוא חשוב מאוד, במיוחד במקרה בו מעסיקכם בחר להכחיש את תאונתכם, ויעזרו לכם לתבוע את זכויותכם במקרה וקרתה לכם תאונת עבודה.
ייעוץ משפטי במקרה כזה הוא קריטי ביותר, שכן לעו"ד לנזיקין יש את הידע הנכון לייצג אתכם כראוי ולממש את זכויותכם הקבועות בחוק. בלי הידע המשפטי הנכון אתם עלולים לספוג נזק קשה והפסדים כלכליים על אף העובדה שהחוק מקנה לכם פיצויים רבים.
מתאמנים רבים נפגעים בחדרי כושר מסיבות שונות. בעלי המכון ו/או המדריכים ו/או המאמנים חייבים לנהוג בהתאם להוראות ולתקנות חוק הספורט בהם כלולים בין היתר: מרחק סביר חייב להשמר בין מכשיר למכשיר; בכל מכשיר יש להראות הוראות בולטות מהייצרן בשלוש שפות- אנגלית, עברית וערבית; המכון חייב לרכוש ביטוח המכסה את כל המתאמנים בו. בנוסף, על פי החוק במכון הכושר חייב להיות נוכח מדריך מוסמך אשר תפקידו להדריך ולפקח על המתאמנים .
על בעל המכון ו/או המפעיל ו/או מי מעובדיהם לרבות מאמנים ו/או מדריכים מוטלת חובת הזהירות כלפי כל מי שמבקר במכון הכושר ואם בעל המכון לא קיים את הוראות חוק הספורט ותקנותיו הרי שהוא חייב ברשלנות.
על בעל המכון ו/או המפעיל מוטלת אחריות גם מכוח חוק המקרקעין שהרי המכון הינו נכס מקרקעין ועל בעליו ו/או המחזיק בו מוטלת חובת הזהירות כלפי כל מי שנכנס למקרקעין חובה עליהם לדאוג לשלומם ולבטיחותם של כל מי שבא בשעריהם .
יש להציג הוראות שימוש לכל מכשיר בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. מפעיל מכון הכושר מחויב גם לתחזק את המכשירים והמיתקנים השונים באופן שוטף ולדאוג לתקן או לסלק מהמקום כל מכשיר שאינו תקין או אינו בטוח לשימוש.
מכוני כושר מסוימים פטורים מחובת נוכחות מדריך מוסמך: מכוני כושר בבנייני מגורים הפתוחים לדיירים בלבד, מכוני כושר בבתי מלון הפתוחים לאורחי המלון בלבד, ומכוני כושר במקומות עבודה הפתוחים לעובדים בלבד, כשמספר העובדים אינו עולה על 1,000.
קטינים, אינם מורשים להתאמן במכון כושר מכל סוג, אלא בנוכחות מדריך מוסמך לאימון קטינים
יש להדגיש כי מקומות אלה אינם פטורים מאחריות לפגיעת גוף ומתשלום פיצויים אם יתברר כי הפגיעה או הנזק נגרמו כתוצאה של רשלנות מצד ההנהלה בתחזוקת המקום כגון מכשירים פגומים, אי ניקיון או רטיבות שגרמו להחלקה וכו'